27 stycznia 2023

Waterfox - przeglądarka internetowa z silnikiem Gecko

Chyba znalazłem przeglądarkę internetową, z którą spędzę nieco czasu, mianowicie Waterfox.

Waterfox, czego można się domyślić po nazwie, jest forkiem Firefoksa. Jest więc też zbudowana na silniku Gecko.

I to, co mi się w niej podoba, to fakt, że dość szybko ustawiłem sobie to, jak wygląda, a nie potrzebuję wielu rozpraszających mnie elementów czy przycisków, do tego pozwala się rozszerzać o wtyczki czy dodatki znane z Firefoksa.

Dlatego zainstalowałem sobie między innymi Tree Style Tab (wcześniej jakoś mnie to nie interesowało, ale obecnie podoba mi się idea kart umieszczonych z boku), Tabliss, co pozwala mi dopasować pustą kartę czy stronę startową tak, jak chcę, a nie jak dyktuje mi przeglądarka (nigdy nie lubiłem pojawiających się podpowiedzi czy linków do ostatnio odwiedzanych witryn), wtyczkę obsługującą Hypothes.is (na marginesie dodam, że myślę o porównaniu Hypothes.is, Memeksu oraz Glasp), ponieważ czasem chcę coś zaznaczyć. A jeszcze muszę dodać parę innych dodatkowych rzeczy, przede wszystkim Zotero Connector…

Jak do tej pory bardzo mi się podoba, z czasem będę mógł zobaczyć, jak sprawy się mają z wydajnością i wpływem na mój styl pracy.

Na marginesie muszę dodać, że wcześniej tego nie widziałem, a dość intrygujące zdają się Konteksty, które pozwalają niejako na grupowanie kart wedle tego, do czego służą (np. pracy, zakupom czy innym aktywnościom).

widok na stronę startową przeglądarki waterfox, poniżej godziny i daty można ustawić dowolne linki, także do plików lokalnych; po lewej panel z drzewem otwartych kart, powyżej i poniżej paski z ustawionymi narzędziami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytaj więcej…

Rieck: dlaczego warto pisać

Bastian Rieck we wpisie Why Write? na swoim blogu pisze o pisaniu jako wyjątkowym narzędziu komunikacji. Udziela tym samym trzech odpowied...

Możesz przeczytać jeszcze…