Poniżej znajdują się dwie listy polskojęzycznych źródeł, poświęconych Hypothes.is, wymienionych przez ChatGPT, po zapytaniu o materiały w języku polskim poświęcone Hypothes.is. Pierwsza lista zawiera 30 wyników, druga, po doprecyzowaniu okresu publikacji, 10 wyników. Żadna ze stron na obu listach nie jest już dostępna. Zatem ChatGPT polecił mi 40 bezużytecznych stron.
I nawet nie chodzi o to, że ChatGPT mi w tym nie pomógł, tylko o to, że materiały na ten temat w polskim internecie nie utrzymały się zbyt długo. Z jakiegoś powodu nie ma tych materiałów.
Trzeba jednak jeszcze wziąć pod uwagę fakt, że zasób informacji, na podstawie których czat generuje odpowiedzi, kończy się na wrześniu 2021 roku. Zatem możliwe, że istnieją nowsze publikacje. Dlatego zrobiłem jeszcze samodzielną kwerendę, której wyniki podaję na końcu.
Możliwe też, że źle zadawałem pytania i nieumiejętnie szukałem informacji.
Hypothes.is - jak adnotować treści online - artykuł na blogu Biblioteka Cyfrowa UMK (https://bibliotekacyfrowa.umk.pl/blog/hypothesis-jak-adnotowac-tresci-online/)- niedostępnaAnnotacje i komentarze do treści w sieci z Hypothes.is - wpis na blogu Informatory.info (https://www.informatory.info/annotacje-i-komentarze-do-tresci-w-sieci-z-hypothes-is/)- niedostępnaHypothes.is - narzędzie do adnotowania treści online - artykuł na stronie Nowoczesna Biblioteka (https://nowoczesnabiblioteka.pl/hypothes-is-narzedzie-do-adnotowania-tresci-online/)- niedostępnaHypothes.is - dodawanie komentarzy do stron internetowych - artykuł na stronie Nauka w Polsce (https://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C82645%2Chypothes-is-dodawanie-komentarzy-do-stron-internetowych.html)- niedostępnaHypothes.is: komentowanie artykułów naukowych i innych treści online - artykuł na stronie Biblioteka Politechniki Warszawskiej (https://biblioteka.pw.edu.pl/aktualnosci/hypothes-is-komentowanie-artykulow-naukowych-i-innych-tresci-online)- niedostępnaHypothes.is – narzędzie do komentowania i adnotowania treści w sieci - artykuł na stronie Zastosowania informatyki w bibliotekoznawstwie (http://zib.uj.edu.pl/inne-zastosowania-informatyki/hypothes-is-narzedzie-do-komentowania-i-adnotowania-tresci-w-sieci)- niedostępnaHypothes.is - komentowanie i adnotowanie treści online - wpis na blogu Cyfrowe Inspiracje (https://cyfroweinspiracje.pl/hypothes-is-komentowanie-i-adnotowanie-tresci-online/)- niedostępnaHypothes.is - oznaczaj i komentuj treści online - tutorial na stronie Media Szkolne (https://mediaszkolne.pl/hypothes-is-oznaczaj-i-komentuj-tresci-online/)- niedostępnaHypothes.is - komentowanie artykułów naukowych - film instruktażowy na kanale YouTube Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego (https://www.youtube.com/watch?v=_GkwFthzBbE)- niedostępnaHypothes.is - adnotowanie treści online - tutorial na stronie Nauka Szczecińska (http://nauka.szczecin.pl/artykul/2142/Hypothes-is-adnotowanie-tresci-online)- niedostępnaZmienne w Hypothes.is – nie tylko artykuły naukowe - artykuł na blogu Otwarta Nauka (https://otwartanauka.pl/blog/2019/12/09/zmienne-w-hypothes-is-nie-tylko-artykuly-naukowe/)- niedostępnaHypothes.is jako narzędzie do aktywizacji studentów - artykuł na stronie e-mentor.pl (https://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/78/id/2112)- niedostępnaHypothes.is - cyfrowa kredka w cyfrowym podręczniku - prezentacja na stronie Podręczniki Cyfrowe (https://podrecznikicyfrowe.pl/wp-content/uploads/2017/10/Hypothes_is_A.Pankowski.pdf)- niedostępnaSzybka analiza artykułu z Hypothes.is - artykuł na stronie BartoszKP.pl (https://bartoszkp.pl/szybka-analiza-artykulu-z-hypothes-is/)- niedostępnaHypothes.is - narzędzie do oznaczania i komentowania treści online - prezentacja na konferencji Spotkania z Technologią (http://www.spotkaniaztechnologia.pl/hypothes-is-narzedzie-do-oznaczania-i-komentowania-tresci-online/)- niedostępnaHypothes.is: adnotowanie i komentowanie treści online - wpis na blogu bibliotekazucha.pl (https://bibliotekazucha.pl/2020/12/hypothes-is-adnotowanie-i-komentowanie-tresci-online/)- niedostępnaJak działa Hypothes.is? Komentowanie i adnotowanie treści online - artykuł na stronie Interaktywna Edukacja (https://www.interaktywna-edukacja.pl/jak-dziala-hypothes-is-komentowanie-i-adnotowanie-tresci-online/)- niedostępnaHypothes.is jako narzędzie do adnotowania i komentowania treści online - artykuł na blogu E-NAUKA.info (https://e-nauka.info/hypothes-is-jako-narzedzie-do-adnotowania-i-komentowania-tresci-online/)- niedostępnaHypothes.is - narzędzie do adnotacji i komentowania treści online - tutorial na stronie Edukacja Informatyczna (https://edukacjainformatyczna.pl/hypothes-is-narzedzie-do-adnotacji-i-komentowania-tresci-online/)- niedostępnaHypothes.is - narzędzie do komentowania i adnotowania treści online - prezentacja na stronie Konferencja Nowoczesne Biblioteki Szkolne (https://www.konferencjanowoczesnebibliotekiszkolne.pl/hypothes-is-narzedzie-do-komentowania-i-adnotowania-tresci-online/)- niedostępnaNarzędzie do komentowania i adnotowania treści online - Hypothes.is - artykuł na stronie Blog kulturaczyta.pl (https://kulturaczyta.pl/narzedzie-do-komentowania-i-adnotowania-tresci-online-hypothes-is/)- niedostępnaHypothes.is - narzędzie do adnotacji i komentowania treści online - artykuł na blogu Pomysł na EdTech (https://pomyslna-edtech.pl/hypothes-is-narzedzie-do-adnotacji-i-komentowania-tresci-online/)- niedostępnaHypothes.is - darmowe narzędzie do komentowania i adnotowania treści online - wpis na blogu Edukacja i Technologia (https://www.edukacjaitechnologia.pl/hypothes-is-darmowe-narzedzie-do-komentowania-i-adnotowania-tresci-online/)- niedostępnaNarzędzie Hypothes.is - adnotowanie i komentowanie treści online - artykuł na stronie Strona nauczyciela (https://www.stronanauczyciela.pl/hypothes-is-adnotowanie-i-komentowanie-tresci-online/)- niedostępnaHypothes.is - narzędzie do adnotacji i komentowania treści online - prezentacja na stronie Centrum Edukacji Obywatelskiej (https://www.ceo.org.pl/hypothes-is-narzedzie-do-adnotacji-i-komentowania-tresci-online/)- niedostępnaHypothes.is - darmowe narzędzie do komentowania i adnotowania treści online - artykuł na blogu eKodowanie (https://ekodowanie.pl/hypothes-is-darmowe-narzedzie-do-komentowania-i-adnotowania-tresci-online/)- niedostępnaHypothes.is - darmowe narzędzie do komentowania i adnotowania treści online - artykuł na stronie edukatory.org (https://edukatory.org/hypothes-is-darmowe-narzedzie-do-komentowania-i-adnotowania-tresci-online/)- niedostępnaHypothes.is - narzędzie do komentowania i adnotowania treści online - prezentacja na stronie Digital Education (https://www.edukacjadigitalna.pl/hypothes-is-narzedzie-do-komentowania-i-adnotowania-tresci-online/)- niedostępnaHypothes.is - narzędzie do komentowania i adnotowania treści online - prezentacja na stronie Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli (https://www.odn.edu.pl/hypothes-is-narzedzie-do-komentowania-i-adnotowania-tresci-online/)- błąd stronyHypothes.is - narzędzie do adnotacji i komentowania treści online - tutorial na stronie Interaktywna Szkoła (https://interaktywnaszkola.pl/hypothes-is-narzedzie-do-adnotacji-i-komentowania-tresci-online/)- ostrzeżenie o zagrożeniu
Następnie sprecyzowałem okres publikacji. Okres od września 2020 do września 2021 (czyli do momentu, w którym kończy się trening tego modelu) był niedostępny. Zapytałem o okres od 2018 do 2020 roku. Lista znajduje się poniżej. Niestety tutaj wynik kwerendy jest taki sam. Żadna z wymienionych stron nie jest już dostępna.
Hypothes.is - narzędzie do komentowania treści w Internecie - artykuł na stronie Thinkweb.pl (https://www.thinkweb.pl/hypothes-is-narzedzie-do-komentowania-tresci-w-internecie/)- niedostępnaHypothes.is: komentowanie i adnotacje w sieci - artykuł na stronie Blogedu.pl (https://blogedu.pl/hypothes-is-komentowanie-i-adnotacje-w-sieci/)- niedostępnaHypothes.is - narzędzie do adnotacji i komentowania treści online - artykuł na stronie e-mentor.pl (https://e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/71/id/1648)- niedostępnaHypothes.is - narzędzie do współtworzenia treści w Internecie - artykuł na stronie e-learnmedia.pl (https://www.e-learnmedia.pl/hypothes-is-narzedzie-do-wspoltworzenia-tresci-w-internecie)- niedostępnaJak włączyć Hypothes.is i adnotować artykuły - artykuł na stronie xuxi.pl (https://xuxi.pl/jak-wlaczyc-hypothes-is-i-adnotowac-artykuly/)- niedostępnaHypothes.is - narzędzie do tworzenia adnotacji w sieci - artykuł na stronie ITwiz.pl (https://www.itwiz.pl/hypothes-is-narzedzie-do-tworzenia-adnotacji-w-sieci/)- niedostępnaHypothes.is - komentowanie i adnotacje w sieci - artykuł na stronie Lectorium.edu.pl (https://www.lectorium.edu.pl/hypothes-is-komentowanie-i-adnotacje-w-sieci)- ostrzeżenie o zagrożeniuNarzędzia do adnotacji naukowych - prezentacja na stronie serwisu BIP IPN (https://www.bip.ipn.gov.pl/publikacje/publikacje-naukowe/z-janoski-narzedzia-do-adnotacji-naukowych)- ostrzeżenie o zagrożeniuHypothes.is: narzędzie do adnotacji i komentowania w sieci - artykuł na stronie Polonistyka.pl (https://polonistyka.pl/article/view/9284)- ostrzeżenie o zagrożeniuAdnotacje jako narzędzie pracy z tekstem naukowym - prezentacja na stronie konferencji Nauka w Polsce. Nowoczesne i tradycyjne metody badawcze (https://www.naukawpolsce.pap.pl/pliki/aw11/wyniki/konferencje/materialy/13-S2.2.1.pdf)- ostrzeżenie o zagrożeniu
Potem wykonałem kwerendę w wyszukiwarkach internetowych - DuckDuckGo, Google, Brave Search, Dogpile, Bing, Startpage, poszukując różnych materiałów w języku polskim, posługując się różnymi hasłami, np. hypothes.is wtyczka narzędzie adnotacja notowanie, hypothes.is +zaznaczanie, hypothes.is +adnotacje, hypothes.is +wtyczka, a nawet samym hypothes.is, ale z zawężeniem wyników do języka polskiego lub regionu Polska. Oczywiście nie są to najlepiej wykonane kwerendy, jednak nie chciałem ich zbytnio specjalizować, aby mieć wyniki charakterystyczne dla przeciętnego użytkownika.
Niestety jedyną stronę, jaką znalazłem, do pewnego stopnia wartą uwagi, był artykuł Beaty Tworzewskiej-Pozłutko, zatytułowany Cyfrowe adnotacje w dydaktyce, opublikowany w połowie 2017 roku. Artykuł nie jest może wyczerpujący, jednak zawiera pewne informacje na temat Hypothes.is i pozwala zrozumieć, czym to jest i jak działa.
Nawet nie pojawiały się wyniki z Biblionetoteki, gdzie wpisów zawierających hasło czy tag Hypothes.is jest 5. Pojawiały się jeszcze wyniki prowadzące do mojego filmu na YouTube, ale film jest prywatny, więc niedostępny publicznie, zatem nie uwzględniam go nawet.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz