04 lutego 2023

Program do przełączania okien i programów

Systemowy przełącznik programów i okien na macOS jest koszmarny.

Ciągłe przełaczanie poszczególnych elementów poprzez skrót Cmnd + Tab lub Cmnd + ` jest niewygodne, a nawet określone ustawienie klawiatury czy skrótów niewiele rozwiązują, przynajmniej w moim przypadku.

Na pomoc przychodzą zewnętrzne programy.

Wcześniej testowałem Context. Jest wspaniały, pozwala na ogarnięcie naprawdę sporej liczby przestrzeni, a do tego świetnie wykorzystuje sterowanie klawiaturą. Do tego program wykorzystuje konteksty, jak sama nazwa wskazuje.

Niestety program jest płatny, choć nie tak wiele, tylko 9.99$ (12.29$ z podatkiem w Polsce), do tego nie w modelu subskrypcyjnym, tylko jednorazowo.

Chciałem jednak sprawdzić, czy istnieje coś prostego, a do tego darmowego i może nawet z otwartym kodem źródłowym. I tak trafiłem – poprzez post na forum apple.stackexchange.com – na AltTab, który w zamyśle ma zapewne replikować przełącznik z Windowsa.

Dla mnie to bez znaczenia, ponieważ szukałem programu, który pozwala przełączać programy, czy raczej wyzwalać ekran do przełączenia jednym skrótem, do tego bez potrzeby trzymania tego skrótu lub klawisza ze skrótu (a więc naciskam i zwalniam, nie muszę trzymać).

Teraz przy odpowiednich ustawieniach z AltTab mam tak, że jeden klawisz wyzwala listę programów i za pomocą strzałek na klawiaturze wybieram ten, który mnie interesuje. Mam też skrót na programy z danego obszaru roboczego oraz wszystkie okna danego programu.

Nie potrzebuję więcej, póki co. A i tak ostatnio aktywny program czy ostatnio aktywne okno przełączam jednym klawiszem. A wszystko to możliwe dzięki dodatkowym ustawieniom w klawiaturze Ergodox.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytaj więcej…

Moje początki z Emacsem i porzucenie Obsidiana

Zastananawiałem się nad tym, kiedy poznałem Emacsa i od kiedy tak naprawdę zacząłem z niego korzystać. Ciekawi mnie moje przejście w pracy ...

Możesz przeczytać jeszcze…