28 października 2019

Zapowiedź autorskiego projektu hipertekstowego

 Wspominałem jakiś czas temu, że zamierzam wziąć udział w game jamie, czyli maratonie tworzenia gier. Tak też się stało. W nocy z piątku na sobotę ubiegłego weekendu spałem łącznie z 3 lub 4 godziny.

Tworzyliśmy akurat gry literackie i temat przewodni był na tyle szeroki, że postanowiłem stworzyć hipertekstową opowieść, nie będącą może grą w ścisłym rozumieniu tego pojęcia, jednak mającą grywalną mechanikę oraz swój finał.

Utwór zatytułowałem "Odium" i skupiłem wokół tego, co wiąże się z niechęcią, nienawiścią, niewygodą. Całonocne zmagania z tekstem, własnymi słabościami zarówno intelektualnymi, jak i fizycznymi, do tego zaostrzonymi słabą (a właściwie żadną) znajomością języków HTML i CSS, sprawiły, że łatwo było wtłoczyć w tekst i rozgrywkę atmosferę tytułowego odium.

Całość jest zasadniczo skończona, jednak na internetową premierę musicie chwilę poczekać. Chciałbym dopracować jeszcze jeden element, aby zamysł i wykonanie zgadzały się w zupełności. Chodzi mianowicie o to, że chcę, aby każdy wyraz był podlinkowany i przenosił do kolejnej leksji. Leksji jest właściwie 11, według statystyk edytora tekstu jest 737 słów, w tym sporo spójników itp. Do tej pory stworzyłem bodajże trochę ponad 200 połączeń. Możecie więc wyobrazić sobie zakres prac.

Teraz jednak powinno pójść szybko. Jeśli tylko po drodze nie złapią mnie trudności techniczne, to wkrótce wrzucę całość sieci i będę ciekaw Waszego zdania.

Tymczasem zapowiadam, aby potrzymać Was w napięciu, a siebie postawić wobec postanowienia, które nie może być niespełnione. Liczę więc, że mnie to zmotywuje do tego, by jednak ten projekt domknąć. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytaj więcej…

Rieck: dlaczego warto pisać

Bastian Rieck we wpisie Why Write? na swoim blogu pisze o pisaniu jako wyjątkowym narzędziu komunikacji. Udziela tym samym trzech odpowied...

Możesz przeczytać jeszcze…